logo
ArEn

نتایج جست و جو:

28

تعداد نتایج:

28

مرتبط ترین ها

به روز ترین ها

پر بازدیدترین ها

پر دانلودترین ها

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

نوع دسته بندی

متن کامل

ارزیابی تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی کشور

کلیدواژه: داده های تابلویی ؛ شدت تبلیغات ؛ عملکرد ؛ نظام بانکی

نویسندگان: عزیزی، شهریار ؛ مقدسی، محمد

ناشر: اقتصاد و تجارت نوین

در تحقیق حاضر، تأثیر شدت تبلیغات بر عملکرد تجاری نظام بانکی ارزیابی می شود. اطلاعات سالانه 11 بانک دولتی طی سال های 1381-1388 جمع آوری و با استفاده از مدل داده های تابلویی تأثیر شدت تبلیغات بر رشد حساب قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه پس انداز، سپرده های کوتاه مدت و بازده حقوق صاحبان سهام در بانک های دو... ادامه

سال:1388

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

ربا در قرض های تولیدی و تجاری

کلیدواژه: اكل مال به باطل ؛ بيـع نـسيه ؛ تجاري ؛ رباي جـاهلي ؛ سرمايه گذاري ؛ صدقه ؛ ظلم ؛ قرض توليدي ؛ قرض مصرفي ؛ مـضاربه

نویسندگان: موسویان، سیدعباس

ناشر: اقتصاد اسلامی

با گسترش نظام سرمايهداري بهويژه صنعت بانكداري در كشورهاي اسلامي، انديـشهورانمسلمان از يك سو به فكر اسـتفاده از بانـك افتادنـد و از سـوي ديگـر، فعاليـتهـاي بانـك راآميخته با قرض با بهره ميديدند كه از ديدگاه اسلام، ربا و ممنوع است. براي حلّ اين مشكل،گروهي از عالمان به فكر طراحي الگوي جديدي از بانك به ... ادامه

سال:1384

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

ربا در قرض‌های تولیدی و تجاری

کلیدواژه:

نویسندگان: موسویان، سید عباس

ناشر: شورای عالی انقلاب فرهنگی

... ادامه

سال:1402

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

ویژگی های تبلیغات بانک های قرض الحسنه

کلیدواژه: ارزشهای اسلامی ؛ بانکداری ؛ تبلیغات ؛ قرض الحسنه

نویسندگان: محبی مجد، رضا

ناشر: سومین کنفرانس بین المللی فقه، حقوق و پژوهش های دینی

تبلیغات بانک های قرض الحسنه نسبت به تبلیغات بانک های تجاری دو ویژگی مهم دارد: اولا بر خلاف تبلیغات بانک های تجاری که عمدتا اقشار متوسط به بالا را هدف گرفته، جامعه هدف بانک های قرض الحسنه در تبلیغات، همه اقشار جامعه و عمدتا اقشار متوسط به پائین است. ثانیا برخلاف تبلیغات بانکهای تجاری، در تبلیغات بانک... ادامه

سال:1400

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

نقد نظریه عدم حرمت ربا در قرض‌های تولیدی و تجاری

کلیدواژه: ربا، قرض مصرفی، قرض تولیدی، قرض تجاری، ربای جاهلی، ظلم، اکل مال به باطل

نویسندگان: احمدوند، خلیل الله ؛ توحیدی، محمد

ناشر: مطالعات اقتصاد اسلامی

در طول تاریخ فقاهت اسلام تا قبل از سده اخیر، در حرمت ربا هیچ تفاوتی بین ربای مصرفی و ربای تولیدی در فتوای فقهای شیعه و سنی دیده نمی‌شود. با گسترش نظام سرمایه‌داری و نفوذ آن به کشورهای اسلامی، بسیاری از تجار، صاحبان صنایع و بانکداران با مسأله تحریم ربا مواجه بودند. برای حل این مشکل گروهی از فقها و عا... ادامه

سال:1395

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مقایسه بانک تجاری و نهاد قرض الحسنه در حوزه تامین مالی خرد

کلیدواژه: بانک تجاری ؛ بانک قرض الحسنه ؛ تامین مالی خرد

نویسندگان: ابراهیمی، سجاد ؛ باغستانی، مسعود

ناشر: مجله اقتصادی

تأمین مالی خرد توانسته است در چند دهه اخیر در کشورهای درحال توسعه عملکرد خوبی در زمینه کاهش فقر و افزایش تولید داشته باشد. از این رو، تأمین مالی خرد در سطح دنیا در قالب نهادهای مستقل و یا بانکداری متعارف دنیا و بانک های تجاری گسترش یافته است. در این مقاله پس از معرفی تأمین مالی خرد در بانک تجاری به ... ادامه

سال:1390

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

دسته بندی

متن کامل